Usein kysyttyä turvapuhelinpalvelusta

Kuinka nopeasti turvapuhelimen saa käyttöön?
Asennamme usein laitteen samana päivänä tilauksesta ja laite on toiminnassa heti.

Kytketäänkö turvapuhelin lankaliittymään? 
Ei. Turvapuhelin toimii GSM- verkossa ja laitteeseen valmiiksi asennettu liittymä sisältyy palvelun hintaan.

Haluaisin ottaa palvelun vanhemmilleni. Onnistuuko tämä?
Laitteen asennuksen yhteydessä tehdään palvelusopimus, jossa sovitaan palvelun sisällöstä. Sopimukseen voidaan merkitä maksajaksi myös omainen.

Jos painan vahingossa hälytyspainiketta, maksanko siitäkin?
Riittää kun kertoo kuuluvalla äänellä että mitään hätää ei ole. Tästä ei asiakkaalle tule maksuja.

Onko mahdollista maksaa suoraveloituksena?
Suoraveloitus, nykyiseltä nimeltään suoramaksu, on pankin ja asiakkaan välinen sopimus. Asennuksen yhteydessä voimme antaa teille valtakirjan, joka toimitetaan omaan pankkiin. Myös laskun kanssa valtuutus onnistuu omassa pankissa.

Uskallanko luovuttaa avaimen?
Avaimet säilytetään vartioidussa tilassa erityisessä avainturvakaapissa. Avainturvaohjeistuksen mukaisesti avaimet ovat merkitty numerokoodein, eikä niitä pysty näin yhdistämään asiakkaan osoitteeseen.

Mitkä ovat yleisimmät syyt tehdä turvapuhelinhälytys?
Kaatuminen sekä erilaiset terveydelliset syyt esim. sairaskohtaus.

Kuinka kauan joudun odottamaan apua?
Vasteaika, eli aika hälytyksestä siihen kun olemme kohteessa, on tärkeä osa palvelumme hyvää laatua ja yritämme pitää ajan mahdollisimman lyhyenä. Vasteaika on nyt keskimäärin 25min.

Millainen osaaminen turva-auttajilla on?
Kaatumistilanteessa turva-auttajia tulee paikalle kaksi. Toinen auttajista on aina terveydenhuollon ammattihenkilö eli Lähihoitaja, Sairaanhoitaja tai Ensihoitaja.