Usein kysyttyä

Kuinka nopeasti turvapuhelimen saa käyttöön?
Asennamme usein laitteen samana päivänä tilauksesta ja laite on toiminnassa heti.

Kytketäänkö turvapuhelin lankaliittymään? 
Ei. Turvapuhelin toimii GSM- verkossa ja laitteeseen valmiiksi asennettu liittymä sisältyy palvelun hintaan.

Haluaisin ottaa palvelun vanhemmilleni. Onnistuuko tämä?
Laitteen asennuksen yhteydessä tehdään palvelusopimus, jossa sovitaan palvelun sisällöstä. Sopimukseen voidaan merkitä maksajaksi myös omainen.

Jos painan vahingossa hälytyspainiketta, maksanko siitäkin?
Vääriä hälytyksiä tulee jonkin verran. Riittää kun kertoo keskukseen kuuluvalla äänellä että mitään hätää ei ole. Tästä ei asiakkaalle koskaan tule maksuja.

Onko mahdollista maksaa suoraveloituksena?
Suoraveloitus, nykyiseltä nimeltään suoramaksu, on pankin ja asiakkaan välinen sopimus. Asennuksen yhteydessä annamme teille valtakirjan, joka toimitetaan omaan pankkiin.

Saako turvapuhelinpalvelusta kotitalousvähennystä?
Auttajakäyntimaksut ovat kotitalousvähennyskelpoisia.

Uskallanko luovuttaa avaimen?
Avaimet säilytetään vartioidussa tilassa erityisessä avainturvakaapissa. Avainturvaohjeistuksen mukaisesti avaimet ovat merkitty numerokoodein, eikä niitä pysty näin yhdistämään asiakkaan osoitteeseen.

Mitkä ovat yleisimmät syyt tehdä turvapuhelinhälytys?
Yleisin syy on kaatuminen. Vaikka lattialle kaatuessa ei satuttaisikaan itseään, on sieltä usein mahdoton päästä ominavuin ylös.

Kuinka paljon keskimäärin hälytyksiä tulee?
Hälytyksiä tulee vuodessa keskimäärin yksi asiakasta kohden.

Kuinka kauan joudun odottamaan apua?
Vasteaika, eli aika hälytyksestä siihen kun olemme kohteessa, on tärkeä osa palvelumme hyvää laatua ja yritämme pitää ajan mahdollisimman lyhyenä. Vasteaika on nyt keskimäärin 27min.

Millainen osaaminen turva-auttajilla on?
Kaatumistilanteessa turva-auttajia tulee paikalle kaksi. Toinen auttajista on aina terveydenhuollon ammattihenkilö eli Lähihoitaja, Sairaanhoitaja tai Ensihoitaja.

Miksi hinta on halvempi kotihoidon asiakkaille?
Kotihoidon asiakkaat maksavat Agapelle ainoastaan laitepaketista. Auttajakäynnit ja siihen liittyvän 24/7 päivystyksen suorittavat kunnan kotihoidon työntekijät.

Olen ottanut turvapuhelimen teidän kauttanne ja saankin nyt kunnallisia kotihoidon palveluja, miten toimitaan?
Kun olemme saaneet kunnan palveluohjaajalta lähetteen, pyydämme teiltä luvan avaimen siirtoon. Me toimitamme avaimet kotihoidolle, eikä teidän tarvitse tehdä asialle mitään. Tämän jälkeen teillä on laitesopimus meidän kanssamme ja auttajasopimus kunnan kotihoidon kanssa.